Handel i usługi, Logistyka wyższym poziomie - zdjęcie, fotografia
07/03/2019 10:50

Logistyka w nowoczesnej gospodarce odgrywa kluczową rolę. To właśnie firmy logistyczne, a nie bezpośrednio producenci, odpowiadają za płynność dostaw, za bezpieczeństwo magazynowanych towarów, za ekonomię łańcucha dostaw. Choć więc końcowy odbiorca nie ma pojęcia o tym, co dzieje się z produktem, zanim dostanie go do ręki, właśnie wtedy toczą się procesy, które wpływają na cenę, na jakość obsługi, na czasy realizacji zamówień.

Nowoczesna logistyka wymaga nowoczesnego przygotowania

Jeszcze parę lat temu w Polsce logistyka była sprowadzana do roli bardziej rozbudowanej obsługi magazynowej. Dziś jest inaczej. Nowoczesna firma logistyczna Warszawa to już nie tylko magazyn, ale przede wszystkim bardzo dobrze dopracowane procedury obrotu towarem zarówno jeśli chodzi o samo magazynowanie, jak i przyjmowanie czy wydawania towarów do transportu. Większość firm logistycznych zresztą jest w stanie samodzielnie obsłużyć sporą część łańcucha dostaw, a to rodzi kolejne problemy, ponieważ jednocześnie obsługiwanych jest wielu klientów i trzeba wprowadzić wewnętrzne procedury ułatwiające zarządzanie tak wielowątkową działalnością.

Nie byłoby to możliwe bez odpowiednio przygotowanych systemów komputerowych, czasem także sortowni i jednostek pomocniczych: od działu sortowania ręcznego, po składy celne. Cały czas jednak podstawą sprawnej logistyki są doskonale przygotowani ludzie, którzy rozumieją swoją pracę i potrafią ją bezbłędnie wykonać.

Droższa usługa? Koszty niższe

Kwestia wpływu cen firm logistycznych na finalną cenę produktu jest bardzo złożona. Paradoksem dzisiejszego rynku jest to, że – jak informują doradcy warszawskiej firmy http://pro-log.com.pl/ – wybór droższej firmy logistycznej może oznaczać obniżenie ceny końcowej. Jest to możliwe dlatego, że najlepsze firmy logistyczne obsługują samodzielnie większą część łańcucha dostaw. W kosztach obsługi wkalkulowane jest i magazynowe, i transport, i – jeśli to potrzebne – przepakowanie, usługi reparacyjne, obsługę zwrotów czy gospodarowanie odpadami. Jeśli natomiast skorzysta się z firmy logistycznej oferującej tylko podstawową usługę, to wówczas trzeba dodatkowo płacić za wszystkie czynności poboczne.

Racjonalizacja kosztów rzadko polega na wyborze najtańszego wykonawcy. Tak to nie działa – wybiera się dostawcę, który oferuje najwięcej w przeliczeniu na każdą wydaną złotówkę, przy czym oczywiście to zamawiający musi mieć świadomość, które z dodatkowych usług naprawdę są mu potrzebne, a z których może zrezygnować. Dokonując tu mądrego wyboru, można zdecydowanie poprawić skuteczność łańcucha dostaw i obniżyć własne koszty bez ryzyka obniżenia jakości dla końcowego odbiorcy.

Logistyka na wyższym poziomie komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iwawer.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"