Reklama

3 błędy menedżerów, które demotywują pracowników

Portal iwawer.pl
31/05/2016 15:42

Brak zaangażowania pracowników to coraz powszechniejszy problem firm. Menedżerowie powinni ich motywować, ale popełniają błędy, które utrudniają im to zadanie. Jakich postaw powinni szczególnie unikać?

1. Rządzę i kontroluję

Najlepsi przywódcy nie nadzorują, ale koordynują; nie rozkazują, a odpowiadają za efektywność pracy całego zespołu. Ale wielu menedżerów wyznaje zasadę mikrozarządzania, dążąc do pełnej kontroli i podejmowania wszystkich decyzji. Taka postawa jest odbierana przez pracowników jako wyraz braku zaufania, co zmniejsza ich wydajność.

2. Nie chwalę

W badaniu Interact i Harris Interactive, przeprowadzonym na tysiącu pracowników, 63% respondentów twierdziło, że brak uznania za osiągnięcia jest palącym problemem w pracy. Jeśli menedżer przypisuje tylko sobie wspólne sukcesy zespołu, zabija jego efektywność i inicjatywę.

3. Oczekuję, ale nie komunikuję

Wielu menedżerów nie potrafi jasno komunikować swoich oczekiwań, przez co rezultaty osiągane przez zespół ich nie satysfakcjonują. A to powoduje frustrację pracowników, którzy podkreślają w wielu badaniach, że ich wydajność byłaby większa, gdyby zwierzchnicy komunikowali się efektywniej.

Kluczową rolę w budowaniu zaangażowania zespołu pełni menedżer lider, który potrafi dostrzec i wykorzystać potencjał pracowników. Kompleksowy program rozwoju ManagementTM od ICAN Institute, wydawcy „Harvard Business Review Polska”, pomaga doświadczonym menedżerom doskonalić i uzupełniać potrzebne w nowych realiach kompetencje.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iwawer.pl




Reklama
Wróć do