Mazowiecki wydał pozwolenie na rozpoczęcie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Decyzja dotyczy wzmocnienia tunelu szlakowego I linii metra w miejscu przejścia planowanego tunelu POW, czyli w okolicach skrzyżowania ulic Płaskowickiej i KEN. Wykonana konstrukcja wzmocni tunel metra tak, aby pod nim mógł przejść tunel drogowy. Prace dotyczyć będą także istniejącej kolidującej infrastruktury podziemnej. [middle1] Trasa POW przebiegać będzie od węzła Puławska do węzła Lubelska, przez trzy dzielnice Warszawy: Ursynów, Wilanów i Wawer. W ramach inwestycji wybudowane zostaną droga ekspresowa o długości 18,5 km, tunel pod Ursynowem, most przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzły: „Ursynów Zach.”, „Ursynów Wschód”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński” oraz „Patriotów”. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki, zrealizują je różne firmy. Jeśli pozwolą na to warunki atmosferyczne, prace ruszą w styczniu 2017 roku. Źródło: GDDiK