Reklama

Silna marka osobista: jak zacząć nad nią pracować?

Portal iwawer.pl
11/01/2017 16:01

Ambitni menedżerowie, dyrektorzy czy prezesi w natłoku obowiązków nie powinni zapominać o bardzo ważnym aspekcie zarządzania marka osobistą. Jakie działania warto podjąć w tym zakresie?

Marka osobista to zestaw narzędzi, który pozwala zarządzać opinią na nasz własny temat w oczach ważnych partnerów. Gdy przemawiamy, działamy czy planujemy – chcąc czy nie chcąc – kreujemy swoją markę na zewnątrz. W tym ciągłym procesie ważna jest spójność naszych działań z deklaracjami, a przede wszystkim autentyczność. Jak zatem zapracować sobie na zaufanie ludzi i zbudować opinie człowieka solidnego?

1. Zrób rachunek sumienia

Sprawdź, jaka obecnie jest twoja marka osobista. Nawet jeśli dotychczas nie podchodziłeś do jej budowania w sposób systematyczny, z pewnością otaczający cię ludzie mają na twój temat konkretne opinie. Uporządkuj wiedzę na ten temat. Przeprowadź uważną rozmowę z samym sobą i zweryfikuj, co do tej pory zrobiłeś. Możesz również zapytać ludzi, szefa, najlepszego pracownika czy bliskich o ich zdanie. To będzie punkt wyjścia do zaplanowania działań.

2. Przemyśl własny pomysł na siebie

Odpowiedz sobie na pytania:

  • wokół czego chcesz budować swoją markę osobistą?

  • jaki masz pomysł na siebie?

  • czy chciałbyś, aby ludzie za kilka lat postrzegali cię jako eksperta, profesjonalistę czy lidera?

  • jakiego rodzaju przywództwo chcesz stosować?

Jeśli uświadomisz sobie swoje cele, odkryjesz rdzeń twojej marki osobistej i wybierzesz to, na czym chcesz się skupić w dalszych posunięciach.

3. Stwórz strategię, aby świadomie budować markę osobistą

Zaplanuj działania, dzięki którym przejdziesz od stanu obecnego na wyższy poziom zaprojektowanej przyszłości. Mogą to być aktywności związane z wydarzeniami branżowymi czy wydobywaniem potencjału z zespołu. Unikaj pozy celebryty, dbaj o spójność, wiarygodność i profesjonalizm tego, co robisz. Systematycznie podejmując działania wokół rdzenia osobistej marki, zbudujesz swój dobry wpływ na ludzi.

Zarządzanie marka osobistą to ciągły proces. Uczestnicy Personal Leadership AcademyTM , jedynego w Polsce tak kompleksowy program rozwoju miękkich umiejętności przywódczych, uczą się go projektować pod okiem specjalistów. Na jednej z sesji „Budowanie silnej marki osobistej jako narzędzia reputacji i perswazji” dowiadują się jak krok po kroku zadbać o ten istotny w zawodowej karierze element.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iwawer.pl




Reklama
Wróć do