Zarząd Dzielnicy Wawer podpisał umowę na budowę ul. Jeziorowej. Niestety, tylko od ul. Wału Miedzeszyńskiego do Przygodnej. O przedłużeniu do Bronowskiej wciąż możemy tylko pomarzyć. - Budowa ul. Jeziorowej na którą właśnie podpisano umowę obejmuje kilometrowy odcinek ulicy, karczowanie drzew, wykonanie chodników z płyt betonowych, wjazdów do posesji z kostki betonowej , ogrodzenia, progów zwalniających, budowę oświetlenia i telekomunikacyjnej kanalizacji kablowej. Droga ma być gotowa do końca listopada 2017 r – mówi Konrad Rajca, rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy i dodaje, że równolegle do inwestycji Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji planuje budowę kanalizacji na tym odcinku. Okazuje się, że właśnie inwestycja MPWiK jest największą niewiadomą i jednocześnie największym ryzykiem dla budowy zaprojektowanego już odcinka ulicy Jeziorowej. Czy Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie zdąży zaprojektować i wybudować kanalizację w tym miejscu? - Pierwotnie dzielnica Wawer planowała ogłoszenie wspólnego z MPWiK przetargu dla ul. Jeziorowej, zarówno na roboty związane z budową kanalizacji, jak i roboty związane z budową samej drogi. Ostatecznie Zarząd Dzielnicy Wawer zdecydował się ogłosić przetarg na swoją część tj. na budowę drogi, licząc na to, że przed rozpoczęciem robót budowlanych MPWiK upora się z budową kanalizacji. Mam nadzieję, że tak właśnie będzie - nie wyobrażam sobie aby było inaczej. Niedopuszczalne byłoby wybudowanie drogi bez jednoczesnego wybudowania niezbędnych mediów w tej drodze. To samo ryzyko dotyczy również budowy ulicy Wiązanej oraz budowy ulicy Mydlarskiej – mówi radny Rafał Czerwonka i dodaje, że szkoda, iż wybudowany zostanie tylko fragment ul. Jeziorowej. - W ramach wspomnianej inwestycji pominięty został, przewidziany w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy, nieistniejący odcinek ulicy Jeziorowej od okolic posesji Jeziorowa 59 do ul. Bronowskiej o długości ok. 390 m. Ten dodatkowy odcinek ul. Jeziorowej jest na tyle istotny, że unormowałby sposób dojazdu do osiedli zlokalizowanych przy ul. Jeziorowej – tłumaczy Rafał Czerwonka i podkreśla, że bez tego odcinka ulicy Jeziorowej ruch samochodowy będzie się w dalszym ciągu odbywał wśród tzw. „starej zabudowy” w ulicach Masłowiecka i Przygodna, w tym bezpośrednio przy Szkole Podstawowej nr 109. Sama rezerwa terenu pod to przedłużenie jest utrzymywana i tym samym wciąż jest nadzieja, że będzie można kiedyś wrócić do tego tematu.