Reklama

Kluczowe inwestycje w Wawrze 2020 

Portal iwawer.pl
31/01/2021 16:17

Zeszłoroczny sezon budowlany przebiegał, tak jak wiele innych dziedzin życia, w cieniu pandemii koronawirusa. Mimo związanych z tym trudności ZDM udało się doprowadzić do końca realizację blisko 50 km tras rowerowych. Wśród zakończonych inwestycji kilka znalazło się w dzielnicy Wawer.

Budowa infrastruktury rowerowej jest w Warszawie już na stałe wpisana we wszystkie ważne projekty związane z przebudową ulic lub budową nowych. W ten sposób powstały drogi rowerowe w Wawrze wzdłuż Traktu Lubelskiego oraz Wału Miedzeszyńskiego. 

Trakt Lubelski stanowi historycznie jeden z najstarszych szlaków komunikacyjnych na terenie Warszawy. Jezdnia na przebudowanym odcinku miała zdegradowaną nawierzchnię asfaltową, brakowało ścieżki rowerowej, odwodnienia drogi i zatok autobusowych, co powodowało konieczność zatrzymywania się autobusów komunikacji miejskiej na pasie ruchu.

Inwestycja objęła:

budowę nowej jezdni na długości około 1800 m
przebudowę chodnika po stronie wschodniej,
budowę chodnika i ścieżki rowerowej po stronie zachodniej,
budowę zatok autobusowych,
budowę pięciu skrzyżowań, w tym trzech skrzyżowań typu rondo,
budowę parkingów zlokalizowanych w pobliżu boiska i placu zabaw,
przebudowę istniejących wjazdów i budowę nowych wjazdów,
budowę kładki dla ruchu pieszego i rowerowego nad Rowem Miedzeszyńskim,
budowę przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych z azylami na środku jezdni,
budowę odwodnienia w postaci sieci kanałów i przykanalików odprowadzających wody opadowe do istniejącego w ulicy kanału ogólnospławnego,
przebudowę oświetlenia ulicy,
usunięcie kolizji oraz zabezpieczenie sieci uzbrojenia podziemnego w miejscach tego wymagających,
założenie zieleni ulicznych wypełniającej pas drogowy.

Kolejna inwestycja dotyczy fragmentu ul. Wał Miedzeszyński o długości ok. 1000 m na odcinku od ul. Trakt Lubelski do węzła z trasą ekspresową S2 (rejon ul. Ogórkowej). Celem inwestycji było połączenie układu komunikacyjnego miasta z siecią tras ekspresowych i autostrad. 

Na przeważającej długości odcinka przeznaczonego do przebudowy ulica nie posiadała odwodnienia, chodników ani drogi rowerowej. W tym stanie droga nie zapewniała właściwych warunków dla ruchu tranzytowego oraz obsługi istniejącej w jej sąsiedztwie zabudowy. Z powodu niskiej przepustowości odcinka utrudniony jest także dojazd do miejscowości podmiejskich.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:




Fot. ZMiD

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iwawer.pl




Reklama
Wróć do