Zeszłoroczny sezon budowlany przebiegał, tak jak wiele innych dziedzin życia, w cieniu pandemii koronawirusa. Mimo związanych z tym trudności ZDM udało się doprowadzić do końca realizację blisko 50 km tras rowerowych. Wśród zakończonych inwestycji kilka znalazło się w dzielnicy Wawer. [middle1] Budowa infrastruktury rowerowej jest w Warszawie już na stałe wpisana we wszystkie ważne projekty związane z przebudową ulic lub budową nowych. W ten sposób powstały drogi rowerowe w Wawrze wzdłuż Traktu Lubelskiego oraz Wału Miedzeszyńskiego. Trakt Lubelski stanowi historycznie jeden z najstarszych szlaków komunikacyjnych na terenie Warszawy. Jezdnia na przebudowanym odcinku miała zdegradowaną nawierzchnię asfaltową, brakowało ścieżki rowerowej, odwodnienia drogi i zatok autobusowych, co powodowało konieczność zatrzymywania się autobusów komunikacji miejskiej na pasie ruchu. Inwestycja objęła: budowę nowej jezdni na długości około 1800 m przebudowę chodnika po stronie wschodniej, budowę chodnika i ścieżki rowerowej po stronie zachodniej, budowę zatok autobusowych, budowę pięciu skrzyżowań, w tym trzech skrzyżowań typu rondo, budowę parkingów zlokalizowanych w pobliżu boiska i placu zabaw, przebudowę istniejących wjazdów i budowę nowych wjazdów, budowę kładki dla ruchu pieszego i rowerowego nad Rowem Miedzeszyńskim, budowę przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych z azylami na środku jezdni, budowę odwodnienia w postaci sieci kanałów i przykanalików odprowadzających wody opadowe do istniejącego w ulicy kanału ogólnospławnego, przebudowę oświetlenia ulicy, usunięcie kolizji oraz zabezpieczenie sieci uzbrojenia podziemnego w miejscach tego wymagających, założenie zieleni ulicznych wypełniającej pas drogowy. Kolejna inwestycja dotyczy fragmentu ul. Wał Miedzeszyński o długości ok. 1000 m na odcinku od ul. Trakt Lubelski do węzła z trasą ekspresową S2 (rejon ul. Ogórkowej). Celem inwestycji było połączenie układu komunikacyjnego miasta z siecią tras ekspresowych i autostrad. Na przeważającej długości odcinka przeznaczonego do przebudowy ulica nie posiadała odwodnienia, chodników ani drogi rowerowej. W tym stanie droga nie zapewniała właściwych warunków dla ruchu tranzytowego oraz obsługi istniejącej w jej sąsiedztwie zabudowy. Z powodu niskiej przepustowości odcinka utrudniony jest także dojazd do miejscowości podmiejskich. CZYTAJ RÓWNIEŻ: Zobacz także: Owocna dogrywka w wawerskim przetargu Zobacz także: Budżet Obywatelski Wawer 2022: harmonogram oraz najdroższe projekty Zobacz także: Dramat na terenie leśnym w Wawrze: zamarzał na śmierć, rezygnował z pomocy Fot. ZMiD