Rozpoczęły się przygotowania do modernizacji linii kolejowej na odcinku Warszawa Wawer – Otwock. Pierwsze prace budowlane planowane są na wrzesień 2025 roku, a w początkowej fazie realizacji nie przewiduje się istotnych utrudnień dla pasażerów. [middle1] Projekt zakłada rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, co ma poprawić płynność przejazdów. Planowana jest likwidacja czterech przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowa tuneli w Józefowie, Radości i Falenicy. Przebudowie ulegną również przystanki i stacje w Aninie, Międzylesiu, Michalinie, Świdrze i Józefowie. Całkowity koszt inwestycji wynosi 1,8 miliarda złotych, a jej zakończenie przewidziano na 2028 rok. Wcześniejsze etapy modernizacji, zakończone w 2024 roku, obejmowały m.in. budowę nowych peronów i bezpiecznych przejść na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. W odpowiedzi na potrzeby mieszkańców dzielnic Praga Południe i Rembertów, wykonano przejścia przez tory prowadzące do Rezerwatu Przyrody Olszynka Grochowska oraz przejścia podziemne przy przystanku Warszawa Gocławek. Dodatkowo powstały trzy nowe tunele dla pieszych i rowerzystów oraz jedna przebudowana kładka nad torami przy ul. Chłopickiego, którą planuje się udostępnić podróżnym na początku 2025 roku. Modernizacja linii Warszawa Wawer – Otwock wpisuje się w szerszy plan unowocześniania infrastruktury kolejowej na Mazowszu, mający na celu poprawę komfortu podróży i bezpieczeństwa pasażerów. Zobacz także: Tragiczny wypadek w Wielkanoc w Wawrze. Nie żyje motocyklista i przechodzień Zobacz także: Poszukiwania młodej kobiety w lesie falenickim Zobacz także: Napad na taksówkarza w Wawrze. Napastnicy podali się za policjantów