Dziś zostały podpisane umowy na trzy ostatnie fragmenty południowej obwodnicy Warszawy. W maju tego roku zostali wyłowieni wykonawcy inwestycji (Astaldi, konsorcjum Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz WARBUD S.A.), a umowy miały być z nimi podpisane w lipcu, jednak przeciągały się procedury odwoławcze. Klejny termin wyznaczono na listopad, ale też nie udało się w tym czasie podpisać dokumentów. Inwestycja realizowana będzie w systemie projektuj i buduj – najpierw będą wykonywane prace projektowe i przygotowawcze, później te, których efekty będzie można zobaczyć gołym okiem. Wykonawcy będą mieć 41 miesięcy na realizację inwestycji. Trasa ekspresowa ciągnąca się przez Ursynów, Wilanów i Wawer będzie mieć 18 kilometrów. Podzielono ją na trzy odcinki. Odcinek od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem na Ursynowie wybuduje włoska firma Astaldi za 1,222 mld zł. Kolejny fragment, do węzła Wał Miedzeszyński zrealizuje konsorcjum Gülermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki za ponad 1,7 mld zł. Ostatni odcinek prowadzący do węzła Lubelska wybuduje Warbud za 561,660 mln zł. Cała inwestycja ma być gotowa do 2020 roku.